top of page

כלים למיפוי תעסוקתי


משתתפים רבים מגיעים לתוכנית בתחושה שהם זקוקים לשינוי או שהשינויים בעולם העבודה כופים עליהם לצאת לדרך חדשה, כזו שלא הכירו בעבר. למעשה, עולם העבודה החדש מעודד כל עובד, אחת לתקופה, לעצור, להתבונן בקריירה שלו ולחשב מסלול מחדש. בגיל מבוגר, יחד עם השינויים בצרכים והירידה במחויבויות המשפחתיות, זו הזדמנות לפנות למסלול אחר, שיאפשר לממש את הכישורים שנצברו במשך השנים ולהגשים את השאיפות והחלומות שנאספו.

במסגרת הליווי התעסוקתי המשתתפים מקבלים הכוון תעסוקתי, המתחיל במיפוי תעסוקתי מעמיק (לכל השלבים בתהליך לחצו כאן). בתהליך המיפוי הם חוקרים את הכישורים והיכולות שלהם, נזכרים מה מסב להם הנאה, מהם הנושאים הקרובים לליבם ועשויים להוות בסיס לעשייה מקצועית חדשה. ההתקדמות בשלבים אלו נעשית לרוב בתוך סדנת התחדשות תעסוקתית או בפגישות ליווי פרטניות, תוך שימוש בכלים ייעודיים, כמו:

  • איסוף החוזקות והנטיות התעסוקתיות באמצעות שחזור הישגי עבר, תחומי עשייה אהובים או סדר יום בעבודה.

  • מיפוי הכישורים והידע שנאספו לאורך השנים וזיהוי התחושות כלפיהם היום (בתוך מחברת העבודה).


  • אבחון נטיות תעסוקתיות באמצעות שאלונים, כמו שיין והולנד.

  • תרגילים בקבוצות קטנות לחילוץ הכישורים ולסיעור מוחות לכיוונים תעסוקתיים מתאימים.

למשתתפים במסלול הארוך, אשר חשים יותר מבולבלים לגבי המשך הדרך התעסוקתית שלהם וזקוקים לתהליך מעמיק, פותחה סדנה ייחודית הנקראת "לחשב מסלול מחדש באמצע הדרך". בסדנה זו המשתתפים עוברים מסע של התבוננות פנימה, היכרות מעמיקה עם עצמם ולומדים כיצד לחשוב, לגלות ולהרחיב את האפשרויות התעסוקתיות שלהם.




101 צפיות0 תגובות
bottom of page