top of page

תהליך גיוס ומיון מודע ורב-גילי: סדנה לצוותי הגיוס

האם יכול להיות שבתהליך הגיוס והמיון אנחנו מפספסים מועמדים איכותיים בלי לשים לב? התשובה היא שבהחלט כן, משום, שכולנו מחזיקים בהטיות שיש להן השפעה על ההחלטות שלנו.

אנשים רבים מחזיקים בתפיסות שגויות המבוססות על מיתוסים בלבד, אשר בינם לבין המציאות אין קשר. כולנו זוכרים את הפרסומת משנות השמונים - "העולם שייך לצעירים". זו הייתה אומנם פרסומת לבנק, אך המשפט השתרש בתודעה וביטא תחושות של רבים, שהאמינו שהעולם אכן שייך לצעירים. אך מאז הדברים השתנו והיום אנחנו יודעים שהעולם לא שייך לאף אחד, הוא מורכב מאנשים בני גילאים שונים וזה טיבו, כך גם הארגונים. מגוון גילאים רחב יועיל מאוד לכל ארגון מזוויות ומהיבטים שונים.

כאשר צוותי הגיוס מחזיקים בתפיסות שגויות, המבוססות על מיתוסים שהופרכו (למשל שעובדים צעירים הם בהכרח נמרצים יותר, שעובדים מבוגרים בהכרח עייפים יותר, רחוקים יותר מן העולם הטכנולוגי), הדבר עלול להשפיע על כל אחד משלבי הגיוס והמיון ולהפוך אותם מוטים לטובת צעירים.

כדי למנוע את ההטיות הללו, המובילות לפספוס של עובדים איכותיים ולפגיעה ברב-גילאיות של הארגון, אנו מציעים סדנה ייחודית לצוותי הגיוס ולמנהלים המעורבים בתהליך הגיוס. הסדנה מסייעת להעלות את המודעות העצמית להטיות ולמנוע את השפעתן. הסדנה גם מקנה כלים וטיפים לתהליך גיוס ומיון, ששם דגש על כישורים ומוכוון לרב-גילאיות. דוגמה לכלי כזה בה הוא הריאיון ההתנהגותי.



אחד היתרונות המובהקים של עובדים מבוגרים הוא הידע והניסיון שצברו לאורך השנים. הריאיון ההתנהגותי לא רק מסייע להבנת הידע והניסיון של העובד, אלא גם מנבא באופן המדויק ביותר את סיכויי הצלחתו של המועמד בתפקיד. לכן, אנו ממליצים להשתמש בשיטה זו בתהליך המיון של עובדים מבוגרים.

הסדנה נמשכת כשלוש שעות ומאפשרת לאנשי הצוות להתבונן בתפיסות שלהם, לבחון את היתרונות בגיוון הגילי ולקבל כלים ורעיונות לתהליך גיוס ומיון מודע ומוכוון לרב-גילאיות.



56 צפיות0 תגובות
bottom of page