top of page

קהילת ידע ונטוורקינג

חיפוש עבודה הוא תהליך לא פשוט וכרוך בחוויות רבות של תסכול, הפוגעות במוטיבציה ובאמון של המחפש ביכולתו להצליח ולמצוא עבודה. משתתפי התוכנית מציינים, שאחד הדברים המחזקים אותם יותר מכל הוא ההרגשה שהם לא לבד בתהליך, שהם חלק מקבוצה גדולה המתמודדת עם אתגרים דומים.

קהילתיות רשת היא מאפיין בולט ובעל ערך בעולם התעסוקה ובחברה בכלל. בתקופת חיפוש עבודה הקהילה יכולה לתרום רבות לחבריה ולקדמם אל עבר השתלבות בעבודה באמצעות:

  • נטוורקינג (רישות): האפשרות ליצור ולשמר קשרים בין-אישיים היא הדרך היעילה ביותר להתקדם אל עבר מציאת עבודה.

  • שיתוף ידע: החשיפה לידע רלוונטי, (כמו משרות, מידע על מעסיקים, טיפים לחיפוש, ועוד) עשויה להקל על החיפוש ולייעל אותו.

  • חיזוק המוטיבציה: תחושת השייכות הנוצרת בחברות בקהילה פעילה של אנשים במצב דומה לשלהם, מסייעת להתמודד עם תחושות התסכול ומחזקת.

  • תרגול וחיזוק מיומנויות: החברות בקהילה מאפשרת למשתתפיה לתרגל מיומנויות חשובות בעולם התעסוקה, כגון מיומנויות תקשורת בתוך קבוצה, שימוש בכלים דיגיטליים, ועוד.

אי לכך, אחד המענים שתוכניות התעסוקה מעניקות למחפשי עבודה מבוגרים הוא האפשרות להצטרף לקהילה מקומית של משתתפי התוכנית. פעילות הקהילה מתקיימת גם 'אונליין' (בעיקר בווטסאפ) וגם 'אופליין' (במפגשים קהילתיים העוסקים בנושאים רלוונטיים ומאפשרים נטוורקינג בין חברי הקהילה). את הקהילה מובילים מקדמי התעסוקה, לעיתים תוך גיוס מתנדבים מבין המשתתפים, שיסייעו בניהול הקהילה ובהפעלתה.




איך באה הקהילה לביטוי בשגרה? הפעילות הקהילתית משתנה מקהילה מקומית אחת לאחרת ותלויה במובילי הקהילה ומשתתפיה. נציג דוגמאות בולטות אחדות:

  • שיתוף משרות וידע רלוונטי בקבוצת ווטסאפ: מדי יום מפרסמים מקדמי התעסוקה ומשתתפים בקהילה משרות שעשויות להיות רלוונטיות לחברי הקהילה וכן הודעות על מפגשי וובינרים, שבהם אפשר לקבל עוד ידע ומקורות ידע ולמידה הרלוונטיים לתהליך חיפוש העבודה.

  • מפגשי חיפוש עבודה שבועיים: מפגשים קבוצתיים מונחים של שיתוף הדדי בצעדים, בקשיים ובהתלבטויות בתהליך חיפוש העבודה. במפגשים המקוונים שמובילה מקדמת התעסוקה בכפר סבא, נוצר מדי שבוע שיח פתוח ופורה, שבו המשתתפים מייעצים זה לזה בסוגייה שעולה ומקבלים הכוונה וטיפים. המשתתפים מעידים שבכל מפגש הם מחזקים את המוטיבציה שלהם להמשך החיפוש.

  • שיתוף בהצלחות: כאשר אחד מחברי הקהילה מוצא עבודה הוא מתבקש לספר על כך בקבוצה הווירטואלית של הקהילה (לרוב בווטסאפ). השיתוף של חוויית ההצלחה משרה תקווה ומעודד את שאר החברים בקהילה ומוביל גם ללמידה מהצעדים שסייעו להצלחה.

  • סדרת הרצאות של חברי הקהילה: בעקבות 'קול קורא' שהופץ, התנדבו מספר חברי קהילה להעביר הרצאה בנושא, שבו הם מומחים והוא רלוונטי ותורם לתהליך חיפוש העבודה. כך בסדרה של מפגשים נהנו חברי הקהילה מלמידה רלוונטית, הזדמנויות לרישות וכן תרגול מיומנות הצגה מול קהל עבור המרצים המתנדבים.


מענים קבוצתיים נוספים במסגרת תהליך הליווי:


49 צפיות0 תגובות
bottom of page