top of page

כלים לחיפוש עבודה אפקטיבי

עולם העבודה משתנה ויחד איתו משתנה גם אופן חיפוש העבודה. אם בעבר חיפוש עבודה התבצע באמצעות מודעות 'דרושים' בעיתונים, הרי שכיום אין זכר לכך. גיוס עובדים עבר שלבים רבים בתהליך הפיכתו לדיגיטלי - החל מאתרי 'דרושים' ועד פרסום ברשתות חברתיות. למעשה, אנו עדים לתהליך שעדיין מתמשך ומתעדכן בתדירות גבוהה. מחפשי העבודה המבוגרים, אם לא חיפשו עבודה בשנים האחרונות, סביר שאינם מכירים את הכלים העדכניים לחפש עבודה ולקדם את עצמם בתהליך.

האינטרנט הופך את חיפוש העבודה למרתק ובמקרים רבים, מחזיר את השליטה למועמדים. הכלים לחיפוש עבודה כיום רבים ומגוונים ומקדמי התעסוקה מקפידים להישאר מעודכנים במגמות המשתנות בתחום חיפוש העבודה ולהעביר למשתתפי התוכניות את הכלים העדכניים ביותר. זאת, יחד עם טיפים שחשוב להכיר כדי לעבור בהצלחה תהליכי מיון בארגונים.

בתוכניות התעסוקה למבוגרים, לאחר תהליך מעמיק של מיפוי והכוון תעסוקתי, המשתתפים לומדים איך למקד את החיפוש, להגדיר את המטרות, לנסח את ניסיונם ועיסוקיהם הקודמים ולהתייחס לעצמם כאל עסק שיש לשווקו ככל עסק אחר. במסגרת מפגשי למידה קבוצתיים או פגישות אישיות עם מקדמי התעסוקה, המשתתפים לומדים לנסח קורות חיים מדויקים ולהתאימם לכל משרה שאליה הם פונים; הם לומדים ומתרגלים את אומנות הנטוורקינג (רישות) ובונים הצגה עצמית אפקטיבית, המבהירה לשומעים מה הם מחפשים ומהו הערך המוסף שהם מביאים. הם גם לומדים כיצד לאתר ארגונים ולפנות אליהם באופן יזום ואיך להיות פרואקטיביים ולנהל את עצמם בתהליך. לבסוף הם לומדים כיצד לצלוח ראיונות עבודה, מרכזי הערכה, מבחני מיון, ועוד.


אלו כמה מהכלים העומדים לרשות מחפשי העבודה, שאותם הם לומדים ומיישמים בתוכניות לקידום תעסוקת מבוגרים:

  • נטוורקינג (רישות).

  • אתרי 'דרושים'.

  • רשתות חברתיות (קבוצות חיפוש עבודה, קבוצות בתחומים מסוימים, חיפוש משרות וכו').

  • שיווק עצמי ברשת ובכלל.

  • מנועי חיפוש מוכווני משרות.

  • אתרי כלאיים, המשלבים מידע על חברות ומודעות דרושים (דוגמה גלאסדור).

  • עמודי 'דרושים' באתרי החברות השונות.

  • חיפוש חברות רלוונטיות באמצעות מאגרי מידע ברשת.

  • פניות יזומות לחברות.

הכלים המגוונים והאסטרטגיות לשימוש יכולים לסייע רבות בתהליך חיפוש העבודה, אך ללא מוטיבציה חזקה, פרואקטיביות ואמונה ביכולת, כל הכלים הללו לא יועילו. זאת הסיבה בגינה בתוכניות לקידום תעסוקת מבוגרים אנו משקיעים בחיזוק המסוגלות התעסוקתית, מסייעים לאבחן אילו היבטים בתוכה יש לחזק וכיצד, ונותנים כלים להתמודדות עם חסמים ועם תפיסות גילניות שעלולים לפגוע במחפשי העבודה.






123 צפיות0 תגובות
bottom of page