top of page

כלים ומענים לעצמאיים

כפי שראינו, הפוטנציאל הרב הטמון בהעסקה עצמית והגמישות הנלווית לה, עשויים להתאים למבוגרים רבים. אי לכך, כבר בשלב הראשון של הליווי התעסוקתי אנחנו דואגים להעלות למודעות המשתתפים את האפשרות להעסקה עצמית ואת היתרונות הטמונים בה ומסייעים בחשיבה על רעיונות למתן שירותים כעצמאי, כפי שהראינו בפוסט שכיר או עצמאי. אם האפשרות של העסקה עצמית מעניינת את המשתתף*, אנחנו משלבים במסלול הליווי מענים וכלים ייעודיים, בהתאם לשלב שבו נמצא המשתתף בתהליך הליווי שלו.



ההתלבטות אם לפתוח עסק כעצמאית היא התלבטות משמעותית הדורשת מחשבה מעמיקה. במסגרת הליווי התעסוקתי אנחנו נותנים מרחב וכלים מסייעים להתלבטות הזאת כך שכל אחד יגיע להחלטה הנכונה לו. בחלק מהמרכזים, המתלבטים יכולים להצטרף לסדנה הנקראת "שכיר או עצמאי" שם יבינו את ההבדלים בין צורות העסקה וילמדו את היתרונות והחסרונות של כל אחת מן השיטות. במרכזים אחרים המשתתפים מוזמנים לבחון את הנושא בפגישות ייעוץ פרטניות עם מקדמת התעסוקה בעזרת כלים ייעודיים. הכלי "מדריך למתלבט" מסייע לסקור את כל ההיבטים הרלוונטיים כמו היתרונות והחסרונות בכל צורת תעסוקה, והמיומנויות הנחוצות לניהול עסק עצמאי. כלי נוסף מסייע בניתוח ראשוני של הרעיון לעסק והבנת הכדאיות בפתיחתו.

במידה והמשתתפים מעוניינים להמשיך במסלול לעצמאיים הם עוברים לשלב של למידה ופיתוח בו הם מתכוננים ורוכשים את הכישורים הנדרשים כדי להפוך לעצמאיים. סדנאות כמו "הכנה ליזמות" של תוכנית 'יוזמות עתיד' או "בדרך לעסקים" של 'מעוף' מעניקות ידע וכלים ומסייעות בכתיבת התוכנית העסקית הראשונה. העבודה המשמעותית ביותר היא דווקא על הפן האישי, על פיתוח הביטחון העצמי והאמון בערך המוסף שאני מביא שעוזרים לי להעז ולהציע את שירותיי ואף לשווק אותם לקהל לקוחות פוטנציאליים.

בסיום סדנה כזאת, לרוב מתקבלת ההחלטה הסופית אם יוצאים לדרך עצמאית או שזה לא מתאים כעת. אם התשובה היא שכן, לרוב יזמים חדשים זקוקים להכוונה בתחילת הדרך ומקבלים אותה בקורס מעמיק יותר ליזמים כאשר האפשרויות משתנות בין מרכז למרכז:

  • הסדנה המקומית - סדנת הפרילנסרים היא סדנה ייחודית שפותחה בג'וינט תבת ואורכת כחצי שנה. הסדנה מכילה את כלל הנושאים המעסיקים יזמים, החל במידע ענייני וכלה בפיתוח וחיזוק אישי. בהמשך לסדנה נמשכת התמיכה בדמות קהילה ובליווי של מנטורים ואנשי מקצוע

  • קורס היזמות של "יוזמות עתיד" – מעניק למשתתפיו הכוונה בבניית תוכנית עסקית וכלים פרקטיים לניהול העסק, ובנוסף פגישות עם מנטור עסקי אישי להמשך התהליך.

  • הסדנאות של מעו"ף - יוזמים קריירה ויוזמים עסק מספקות מידע ענייני ורלוונטי הנוגע להקמת העסק וניהולו וכן שיווקו. אורך הסדנה כשניים עשר מפגשים והיא מותאמת לקהל המבוגר.

גם בסיום הקורס התמיכה וההכוונה אינה נגמרת. המשתתפים יכולים לקבל מספר פגישות של ייעוץ עסקי במחיר מסובסד ומוזמנים להצטרף לקהילה של יזמים מבוגרים המתנהלת על ידם, ובה לייצר נטוורקינג, לשתף ידע ולהתייעץ.




40 צפיות0 תגובות
bottom of page